24 september 2006


Eindelijk is het dan zover. Nadat we onze Trax 5 jaar geleden hebben gekocht zijn we begonnen met de restauratie. Vooral de laatste maanden waren lang wachten. Na enkele keren de sleuteldag bezocht te hebben en dan ook nog eens een paar keer mee hebben mogen rijden in een Traction begon het hartje er toch wel steeds sneller van te kloppen. We moesten zolang wachten omdat er eerst nog de restauratie van een Vespa Ape afgemaakt moest worden en het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf.

In augustus hebben we met de Trax in ongerestaureerde staat deelgenomen aan een oldtimerfestival in Ravels (België). Hier hebben we ontzettend veel reacties gekregen vooral op de aankleding en originaliteit van onze stand. Onze Trax is een 7C uit het jaar 1939. Later is er in onze auto een zwaardere motor ingelegd zodat zij nu is voorzien van een 11 Cv motor. De één zegt jammer voor de originaliteit de ander zegt prettig om wat meer vermogen te hebben. Zelf sluit ik me meer aan bij de laatste groep en dat is waar het om draait, toch? We zijn in het bezit van het originele Franse kenteken en de plaats waar onze Trax heeft gewoond geeft direct aan waarom de auto een niet ál te slechte conditie heeft. De basis waarmee we begonnen waren: een "harde" koets met op het eerste gezicht niet zoveel laswerk, motor niet lopend/draaiend, versnellingsbak ? , uitgeleefd interieur maar alles voor zover we weten wel kompleet!

Waar zijn we vandaag mee begonnen?
Demonteren van het plaatwerk voor aan de auto w.o. de motorkap, de grille, voorspatborden en een begin gemaakt aan het verwijderen van de kabelboom en het labelen hiervan. Tijdens het demonteren doen we alle onderdeeltjes direct uit elkaar halen en we maken er foto's van. Verder schrijven we van de onderdelen in een schrift welke onderdelen we moeten vervangen of repareren en welke onderdelen moeten worden verchroomd of anders moeten worden behandeld.

We hebben ontzettend veel zin om hiermee aan de gang te gaan. De tijd die ervoor gepland staat is onbekend, aan het einde zal ik het weten te vertellen en zo ook de kosten.

Au Revoir!!!

Frank en Francis Kok
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Image
De Vespa Ape bijna klaar!!

 

 

Image
Deelname aan het Oldtimerfestival in België

 

 

Image
Demontage van de luchtklepjes aan de zijkant in de motorkap