Na de koffie/thee aan de slag met een presentatie van Chris Hahn. Hij legde de werking van de (zinkende) kurken tankvlotter uit en hoe deze verbonden is aan de meter op het dashboard. Een schema ondersteunde dit relaas. De originele tankvlotters hebben een demper, die de schommeling van de benzine in de tank enigszins opvangt. Chris had een simpele maar ingenieuze oplossing gemaakt: een spuitbusje als vlotter. Dat de sleuteldag ook een functie heeft om elkaar te ontmoeten en informatie uit te wisselen en elkaar verder te helpen met de hobby is onderhand wel duidelijk. De keuze uit twee soorten soep en broodjes met worst smaakte helemaal goed, want de innerlijke mens moet ook zijn aandacht krijgen! 

<>Tot slot kondigde Frans Gommans de volgende sleuteldag aan: op 13 december aan de Grubbenvorsterweg 6 in Lottum. Hier zal Rene Methorst de diverse klokjes e.d. van het dashboard bespreken. Daarnaast heeft Frans weer een heel uitgesproken adresje waar we naar toe gaan. Een vriend heeft een mooie verzameling van oldtimers t.w. specifiek T-Ford in verschillende modellen, die niet voor het publiek te aanschouwen zijn. Wel voor Frans en dus voor ook onze regio. Geef je snel op via Chris (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.), zodat je plaats verzekerd is!

John Branderhorst

De technische uitleg hoe onze benzine meter nu echt werkt vind je hier.