Rienk Meijers was aanwezig met Traxion type BL, die hij 26 jaar geleden gekocht had. Veel in eigen beheer opgelost en/of onderhouden en waar het niet meer mogelijk was uitbesteedt, voornamelijk bij CAS in het plaatsje Zeeland. Na een lang ziekbed en veel zorg, is zijn vrouw een half jaar geleden overleden, maar nu vond hij toch de tijd om zijn traction aan de check te onderwerpen. Het was immers voor hem een thuiswedstrijd. Hij was ook benieuwd, wat er allemaal aan zou mankeren. Tot zijn verbazing werd slechts bij een wiel een verminderde remcapaciteit gemeten en zijn luchtfilter was aan vervanging toe. Bij toeval constateerde Tim Ydsma ook nog dat er twee bouten bij de ophanging los zaten, wat onmiddellijk werd verholpen. Hij was best trots, te meer dat zijn administratieve loopbaan daar geen aanleiding voor was, maar zijn grote belangstelling voor techniek hem bracht tot verschillende projectjes. Hij is erg bescheiden, maar op afstand mag ik zeggen, Rienk Chapeau! Hij zal de komende tijd zeker meer activiteiten bezoeken, maar met zo'n, in prima staat verkerende traction, is dat ook geen punt.

Dat zelfs de meer doorgewinterde technicus van onze afdeling twee opmerkingen kreeg t.w. een poreuze benzineleiding en de afstelling van een koplamp, blijkt toch dat we altijd een blinde vlek hebben. Daarom is de onafhankelijke check noodzakelijk en leerzaam.

Een lid had n.a.v. zijn vorige check zijn remmen gereviseerd, maar dat bleek toch niet optimaal te zijn. De remcilinder, die het meest(LV)dicht bij de hoofdremcilnder ligt, was lek en daardoor was de druk bij de andere cilinders laag. Uiteindelijk is om veiligheidsredenen de handrem bijgesteld en zo kon hij nog enigszins veilig naar huis( 12 km).

JJBr.